Dominoeffekten

En klassisk stretch-övning (eller vad man nu ska kalla det) är den där man står på ett ben medan man böjer det andra;
 
 
Till en början kan det vara svårt att hitta balansen, men efter en stund går det rätt bra. Jag har lärt mig att det är enklare att hålla balansen om jag fäster min blick på golvet framför mig och inte tänker på eller bryr mig om någon annan eller något annat. Oftast fungerar den taktiken.
 
Dock har jag lagt märke till något ... underligt. Ju fler av de personer som också gör den här övningen och som kan hålla balansen, ju lättare går det. Fast börjar någon annan svaja lite, verkar någon form av dominoeffekt bryta ut och plötsligt tycks samtliga i närheten inte kunna hålla balansen. Inte ens jag.
 
Dumma grupptryck ...


Dagens citat:

"Hur långt jag kan komma vet jag inte, men det kommer att bli en jäkla kul åktur!"
(Tove Styrke)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie