Enkla saker är toppen

Som du säkert minns, har jag varit lite chailatteberoende sedan min korta karriär på hyresnämnden. Dock har det inte blivit särskilt mycket chailatte för min del sedan vi flyttade ned till blåsiga Halland. Därför har jag vid två tillfällen under bokföringskursen tyckt att jag har förtjänat en sådan när jag har stått och väntat på bussen ut till Medborgarskolan.
 
Ett problem som jag har märkt av när man väljer "att ta med", är att man knappt kan hålla i pappmuggen eftersom den är så himla varm. För egen del har jag behövt minst två servetter för att någorlunda skapligt kunna hålla i muggen. Döm därför om min förvåning när jag vid senaste chailatteköpet insåg att jag inte behövde någon servett för att kunna hålla i muggen. Vid en närmare inspektion såg jag följande:
 
 
 
Tänk att något så litet och enkelt som en kartongbit kan göra sådan skillnad?! En stor applåd till den som kom på denna smarta idé. Det är nästan så att jag skäms över att inte själv ha insett en sådan självklarhet.


Dagens citat:

"När du blir intim med ditt lidande, växer ditt hjärtas ömhet."
(Jack Kornfield)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie