Första intrycket är A och O

När jag hade varit nere på gymmet och haft cirkelpass en söndag, snappade jag snabbt åt mig en broschyr som stod på ett litet bord där man tar av och på sig skorna;
 
 
 
 
 
Jag tyckte att titeln på broschyren lät spännande och så snart jag hade kommit hem och ätit middag tillsammans med älsklingen, öppnade jag broschyren. Dock blev jag väldigt besviken och ville nästan lägga den ifrån mig på en gång.
 
Som du säkert minns är jag tämligen allergisk mot särskrivning och tyvärr är broschyren full av det! Dessutom finns det ingen konsekvens; på ett ställe har de särskrivit två ord, medan de båda orden står hopskrivna på ett annat ställe. Förutom det, har de låtit vissa ord som står mitt i meningarna ha stor bokstav utan att det finns någon logisk anledning.
 
För mig gav broschyren ett mycket slarvigt och förvirrat intryck och jag var som sagt på väg att lägga den ifrån mig. Jag är dock medveten om att det fortfarande kan vara ett seriöst företag och att de bara inte har tänkt igenom broschyren särskilt noga. Faran med denna slarvighet är dock att de kan skrämma bort potentiella kunder och det är väldigt tråkigt. Tips? Korrekturläs noga innan!


Dagens citat:

"Den som rusar fram kommer inte långt."
(Lao Zi)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie