Jungfruburen (Birgit Tengroth)

I Birgit Tengroths bok Jungfruburen finns följande berättelser; "Törst", "Avant de mourir", "Jungfruburen" och "Den store Salomon". Så här beskriver Tengroth själv sin bok:
 
"Kan inte kärleken komma två gånger? Den kan komma många gånger, men då är det inte kärleken.
 
Den som sagt det är Colette men varje kvinna upptäcker det på egen hand. Jag hade upptäckt det på egen hand, och när jag började skriva var det detta jag ville skriva om: kvinnans ensamhet, när hon modfälld och misstänksam inte vågar ta emot kärleken på nytt."
 
 
 
Ifall detta var tanken med de olika berättelserna, måste jag dessvärre erkänna att jag inte alls kunde uppfatta det. Faktum är att jag tråkigt nog bara kände mig förvirrad under läsningens gång. Förvirrad och uttråkad.
 
Nej, detta var verkligen ingen bok för mig.
 
Det här exemplaret har jag fått.


Dagens citat:

"Det första steget till att få vad du vill ha är att ha modet att göra dig av med det du inte vill ha."
(Zig Ziglar)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie