Modern flaskpost

Jag blev så nyfiken när jag såg att Blogg.se hade skrivit om Ulf och att han håller på med modern flaskpost i Metro-tidningar i Stockholm.
 
Låter det konstigt? Det han gör är att han skriver en text och morgonen därpå häftar han in texten i ett visst antal Metro-tidningar som han sedan lägger tillbaka i tidningsstället.
 
 
Vilken rolig idé på hur man kan sprida lite glädje bland sina medmänniskor. :-) Jag skulle ha tyckt att det hade varit roligt att få en tidning med hans text. Jag tror att vi definitivt kan behöva sådant här i dagens stressade samhälle.
 
Jag har tidigare berättat om när jag hittade ett kärleksfullt meddelande på tåget och att läsa det gjorde mig ganska upprymd och glad.
 
Har du andra förslag på hur man kan sprida oväntad glädje eller kärlek i vardagen till sina medmänniskor?


Dagens citat:

"Kom ihåg, väldigt lite krävs för att leva ett lyckligt liv."
(Marcus Aurelius)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie