Att vakna med tyngd över bröstet

Jag har sovit ganska dåligt sedan jag gick på högstadiet och under de senaste åren har det blivit värre. Det innebär bland annat att jag vaknar flera gånger varje natt och vissa av dessa gånger är jag fullkomligt klarvaken och det dröjer lääänge innan jag lyckas somna om, om jag nu ens lyckas med det.
 
 
De värsta gångerna är dock när jag plötsligt vaknar och dels känner en väldig tyngd över bröstet, dels ligger på rygg och inte kan röra mig. När detta händer får jag till en början panik, men så snart hjärnan har hunnit vakna ordentligt lyckas jag lugna mig. Det är bara Fåntratten som ligger och sover på min bröstkorg och spinner så högt att åtminstone halva Falkenberg bör vakna av det.
 
Han är allt bra söt. Jag önskar bara att han kunde sluta skrämma livet ur mig. :-(


Dagens citat:

"Allt ändlöst argumenterande om sinnet produceras av sinnet självt, för sitt eget skydd, sin fortsatta överlevnad och utvidgning."
(Nisargadatta Maharaj)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie