E ti prometterò

Nej, jag kan inte italienska, men det struntar jag blankt i när jag hör den här duetten med fantastiska Josh Groban och begåvade Laura Pausini. Den väckte en mängd känslor inom mig och jag lyssnade på den om och om igen. Jag tycker att dessa båda sångfåglar borde göra fler låtar ihop, för den här kombinationen var beroendeframkallande! :-D Jag önskar att jag kunde sjunga lika vackert. :-(
 
 
Piano entrano raggi di luce ormai,
Mi alzo dai,
Nell'ombra gli occhi socchiusi mi guardano,
Mi parlano.
Dici mille parole d'amore con lo sguardo.

E ti prometterò,
Il cuore mio ti amerà per sempre,
E mi innamorerò,
Mi lascerò andare certamente per te vivrò.

Penso a tutti i miei sogni fuggiti via,
Quell'allegria,
Ora unico sogno è averti qui,
Amarti sì.
E sei bella, più della stella
Più bella, più del sole.

E ti prometterò,
Il cuore mio ti amerà per sempre,
E mi innamorerò,
Mi lascerò andare certamente per te.

Canto perché sei qui dentro e ti prometterò
Il cuore mio ti amerà per sempre,
E mi innamorerò,
Mi lascerò andare certamente per te vivrò.


Dagens citat:

"Förlåtelse är en absolut nödvändighet för fortsatt mänsklig existens."
(Desmond Tutu)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie