Ett mycket svårstavat ord!

Som du känner till, går inte jag och teknik särskilt bra ihop. Trots det gick jag förra hösten över till den mörka sidan och skaffade en sådan där tafs-telefon. Motvilligt måste jag erkänna att jag faktiskt gillar den, även om den beter sig underligt åt med jämna mellanrum.
 
Vad jag däremot inte tycker om är när jag ska skriva sms. Jag och min vän Cherry sms:ar varandra nästan dagligen, så det blir en hel del skrivande. Uppenbarligen är mina tummar för stora, för istället för att skriva det jag vill kan resultatet blir något helt annat eftersom telefonen får för sig att jag trycker på annat på skärmen än vad jag faktiskt gör. Mycket irriterande.
 
 
 
Jag har insett att det finns ett mycket svårstavat ord i det svenska språket. Åtminstone om man försöker skriva det med en tafs-telefon. Och om man tydligen har mina tummar. Det ordet är INTE.
 
Ja, skratta du. Varsågod. Men det är sant! Nästan aldrig kan jag få till det ordet rätt vid första försöket, utan jag lyckas alltid skriva allt annat konstigt. KATE och KNYTE är två förslag som telefonen tycker bättre om. För mig är det obegripligt ...
 
Har du själv förslag på något ord som är "svårstavat"?


Dagens citat:

"Dagg förångas, och hela vår värld är dagg…så skön, så uppfriskande, så flyktig."
(Kobayashi Issa)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie