Jag förlåter er

Jag läste Michael Larsens blogginlägg om att förlåta och tänkte att även jag kunde ge det ett försök. Även om jag gärna vill tro att jag har gått vidare i livet, finns det ändå känslor som ligger och gnager i bakgrunden. Eftersom jag tror att alla kan ha ha användning av Michael Larsens inlägg, väljer jag göra ett inlägg av min förlåtelse. Jag funderade länge på om jag skulle skriva om det eller om jag bara skulle förlåta i tysthet för min egen skull, men valde till slut att göra det öppet i hopp om att andra kan få användning av det och själva må bättre. Jag går inte in på detaljer, eftersom det finns händelser som är så pass privata att jag inte vill diskutera dem här på bloggen.
 
 
 
Jag förlåter alltså alla er som någon gång har gjort mig något ont eller på något sätt sårat mig. Jag förstår att omständigheterna just då påverkade er till att göra eller säga det ni gjorde. Dock förlåter jag inte själva handlingarna jag blev utsatt för, utan endast er som människor. Jag väljer att från och med nu släppa mina negativa tankar och känslor och gå vidare. Jag kommer inte längre hysa agg mot er.


Dagens citat:

"Släpp taget om det som ligger bakom dig, förlåt det som behöver förlåtas. Omfamna stunden och välkomna det du möter med kärlek."
(Agneta Sjödin)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie