Ny antologi-uttagning!

Ordberoende förlag har tidigare gett ut antologierna #Älskanoveller - 26 nyanser av Sverige och #Älskanoveller - 30 nyanser av kärlek. Nu är det åter dags för en ny antologi och den här gången är temat "saknad". Du hittar tävlingsreglerna här. Novellen ska ha mellan 10.000 och 16.000 tecken och vara framme senast 17 november.
 
 
Jag har lyckats skriva ihop en novell, men än så länge är den för kort. Jag hoppas att jag hinner bli klar innan deadline. Inspiration till min novell fick jag från ett samtal med min syster för tre år sedan, angående att en gammal vän till mig hade kontaktat min syster och frågat efter mig. I novellen lekte jag med tanken på hur det hade kunnat vara om en person började sakna en gammal vän som denne inte haft kontakt med under många år. Som vanligt vill jag påpeka att detta inte är någon självbiografisk berättelse, utan fiktiv. Jag har dock valt att låna vissa erfarenheter från mitt eget liv.
 
Vi får se om jag hinner bli klar med novellen och hur det i så fall sedan går i uttagningen/tävlingen.


Dagens citat:

"Mänsklighetens alla problem grundar sig i människans oförmåga att sitta lugnt och stilla i ett rum."
(Blaise Pascal)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie