Sprid mer kärlek!

 
 
Jag har själv inte råkat ut för särskilt mycket näthat - åtminstone såvitt jag minns. Däremot blev jag mobbad "på vanligt sätt" under mellanstadiet och högstadiet. Denna tid har satt djupa spår i mig. Oavsett hur man får ta emot hat - på nätet eller i "verkliga livet" - är det inte okej. Inte ett dugg. Därför vill jag vara med och försöka påverka genom att delta i No Hate-dagen den 4 november.
 
Det får vara nog med hatet som finns i samhället. Vi förtjänar alla kärlek - oavsett hur den ser ut!
 
Fast det räcker inte med att bara tänka kärlek. Vi behöver visa den mer! Ge dina nära och kära en spontan kram eller varför inte skicka ett sms där du berättar för någon hur mycket du tycker om den personen? Kärlek är aldrig fel!
 
 


Dagens citat:

"Under alltsammans, bara ännu en människa."
(Eddie Vedder)


Ha det så bra!
Kärleksfulla kramar
Jessie