Dag 14: En låt jag gillar [30 dagar]

Jag är osäker på om jag redan har berättat om den här låten, så du får förlåta mig om det här inlägget blir en upprepning. Jag har inte haft tid eller ork att gå igenom arkivet för att kontrollera.
 
Det är knappast någon överraskning för dig när jag avslöjar att det är en av Josh Grobans låtar som jag tänkte skriva om. Närmare bestämt är det låten False alarms från skivan All that echoes. Jag hade inte tänkt att säga särskilt mycket, utan tänkte att låten kan göra det själv. Som vanligt är kombinationen av melodi och Grobans röst lyckad!
 
 
Far across this red horizon
I am walking down the line
I am picking up the pieces
That this storm has left behind

After all the clouds have fallen
I would breach the battered ground
Turn your darkness into light love
Turn your silence into sound

But I can't cage you in my arms
When my heart is jumping forward
To avoid your false alarms
And you can't tell me not to stay
When I opened up your window
And I watched you fly away

Have you raised the final anchor?
Have you cut the last sail free?
Sending off our due redemption
Like a funeral at sea

I will always hear you calling
You're the sway of falling leaves
Like a bird you'll spiral onward
And you'll know just where I'll be

And I can't cage you in my arms
When my heart is jumping forward
To avoid your false alarms
And you can't tell me not to stay
When I opened up your window
And I watched you fly away

And I can't cage you in my arms
When my heart is jumping forward
To avoid your false alarms
And you can't tell me not to stay
When I opened up your window
And I watched you fly away

I am closing up my window
'Til I see a blue horizon
And the quiet calm of love
Will fly my way


Dagens citat:

"Livet är en gåva, tacka ödmjukt, ta emot. Varje steg är ett under, varje andetag, som vi tar här på vår jord."
(Tomas Ledin)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie