Den krympande hustrun (Andrew Kaufman)

Uppläsare: Morgan Alling
 
"En rånare kommer in på en bank med laddad pistol, men istället för att kräva pengar stjäl han ett föremål med affektionsvärde från varje person inne på bankkontoret. Han stjäl en del av själen. Strax efter rånet börjar det hända märkliga saker för rånoffren. En lejontatuering blir levande och jagar sin "ägare", en make förvandlas till snögubbe, en kvinna hittar Gud under soffan.

Stacey Hinterland upptäcker att hon krymper, en aning varje dag. Det verkar inte finnas något hon eller hennes make kan göra för att hindra att hon sakta men säkert är på väg att försvinna. Kan Stacey och de andra offren hitta en lösning innan det är försent?"
 
 
 
Den krympande hustrun är en ganska kort berättelse. Jag anar att det finns ett budskap mellan raderna och jag kan nog delvis tänka mig vad det skulle kunna vara, men om jag ska vara ärlig får jag inte riktigt grepp om berättelsen. Den lyckades snarare förvirra än engagera mig.
 
Det här ljudboksexemplaret har jag lånat på Varbergs bibliotek.


Dagens citat:

"Här är en ny andlig övning för dig: Ta inte dina tankar på för stort allvar."
(Eckhart Tolle)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥:

Den verkar bra :)

Svar: Tyvärr tyckte inte jag att den var så där väldigt bra. :-/ Bara förvirrande.
Jessica