Det här med höger och vänster

Det är så att jag skäms! Jag vet vad som är höger och vad som är vänster, men när någon ber mig att gå till höger eller vänster gör jag precis tvärtom! Nästan varenda gång! Jag förstår verkligen inte vad som är problemet. :-(
 
Någon har sagt till mig att det är typiskt kvinnligt beteende (vi har tydligen svårare för höger och vänster?), men jag vet inte vad jag ska tro om det. Antagligen är det mig det är fel på. :-(
 
 
Frågan är hur jag kan åtgärda problemet? Rimligtvis borde jag nog först fundera på vad det kan bero på. Är det i situationer när jag är nervös? Eller kan det helt enkelt bero på den ständigt närvarande koncentrationssvårigheten? Jag måste erkänna att jag faktiskt har blivit mer tankspridd och slarvig under de senaste två åren. Dock kan jag inte riktigt sätta fingret på varför.
 
Om du har några tips på hur jag ska göra, får du gärna komma med dem.


Dagens citat:

"Människan offrar hälsan för att tjäna pengar, sedan offrar hon pengar för att få tillbaka hälsan. Hon är så angelägen om sin framtid att hon inte njuter av nuet. Följden blir att hon inte lever i nuet och inte heller i framtiden. Hon lever som om hon aldrig ska dö och så dör hon utan att någonsin ha levt."
(Dalai Lama)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie