Dag 23: Om jag var miljonär [30 dagar]

If I was a rich girl...
 
Ja, då hade mitt liv antagligen sett annorlunda ut. Kanske skulle jag sluta jobba. Eller, jag skulle nog i varje fall sluta jobba på mitt nuvarande jobb och istället försöka få ett jobb som jag skulle trivas med och där jag kunde få mer tid över till annat. Med den tid som jag skulle få över, skulle jag ägna en hel del åt mitt skrivande och annat som jag knappt ens hinner tänka på som det ser ut nu. Jag skulle även spara undan en del av dessa pengar och ha som en buffert, ifall något skulle hända. Jag skulle också våga unna mig saker som jag kanske inte har möjlighet till idag. Skaffa hus hade också varit trevligt.
 
 
 
Det är åtminstone så jag känner nu. Fast man vet aldrig hur det skulle bli om man verkligen blev miljonär. Kanske skulle jag prioritera annorlunda då. Och givetvis skulle också älsklingen få vara med och besluta och han har kanske andra planer än de jag har. Det finns så mycket som spelar in. Men detta är i varje fall hur jag skulle göra, om jag fick bestämma helt själv. Ibland får man tillåta sig att drömma.


Dagens citat:

"Om du inte lyfter blicken kommer du tro att du är på den högsta punkten."
(Antonio Porchia)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie