Dag 24: Mina intressen [30 dagar]

Känns som att jag redan har skrivit en massa om mina intressen, men för det fall du har missat det kommer här en påminnelse.
 
Så länge jag kan minnas har jag älskat att både läsa och skriva. Så snart jag lärde mig att skriva, tog jag en bunt pappersark från skrivaren vi hade hemma, vek dem på mitten och häftade ihop dem. Därefter skrev jag mina egna berättelser. Innan jag kunde läsa, tog jag min systers böcker och bläddrade i dem under tiden som jag hittade på mina egna berättelser som jag tyckte stämde överens med bokens titel (min syster hade sagt vad böckerna hette) samt bilden på omslaget. Så snart jag lärt mig läsa lånade jag tonvis med böcker på biblioteket och läste så att nästan ögonen blödde.
 
 
Jag har också alltid älskat att vara ute i naturen och har passat på att vara det så snart tillfälle getts. Vet inte om det egentligen kan räknas som ett intresse? Hmm ... Kan alltid binda ihop det med mitt intresse för djur! Man brukar ju kunna se djur när man är ute i naturen. Ha! Där slog jag två flugor i en smäll. ;-)
 
I samband med att jag och älsklingen blev tillsammans, upptäckte jag hur kul jag tyckte det var att både baka och laga mat och jag började baka så ofta jag fick chansen (det vill säga i princip varje dag). Nuförtiden blir det inte lika mycket bakande, fast jag försöker att baka sockerfritt så ofta jag orkar och hinner. Matlagning blir det mest på helgerna för min del, då det oftast är älsklingen som ordnar med maten på vardagarna eftersom han vanligtvis kommer hem före mig.
 
På senare tid har jag insett att jag gillar att fotografera och jag har som mål under 2016 att bli bättre på just detta. Dock har jag inte hunnit förkovra mig i ämnet än, men det återstår ganska många månader innan det åter är dags att gå in i ett nytt år.
 
Träning har också blivit ett av mina intressen sedan januari 2015. Framförallt är det zumba-passen som jag har i åtanke, men Strandhälsans cirkelpass är också trevliga och utmanande! Man fylls av en så härlig känsla när passet väl är slut. Lite beroendeframkallande om jag får erkänna det själv. ;-)


Dagens citat:

"Det förflutna kan inte ändras, glömmas, redigeras eller raderas. Det kan bara accepteras."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie