Dag 26: En sak jag skulle vilja uppleva igen [30 dagar]

Oj ... Jag måste erkänna att det här var knepigt. Givetvis finns det några saker här i livet som jag upplevt och som är så där fantastiska just första gången man upplever det. Att uppleva vissa saker för andra eller tredje gången blir inte riktigt samma sak.
 
 
En sak som jag skulle vilja uppleva igen är första mötet med älsklingen och den första förälskelsen som följde. Den dagen för cirka sju och ett halvt år sedan, när jag klev av tåget i Läggesta (efter en tågförsening på cirka två timmar) och blev mött av älsklingen på perrongen - det går inte att beskriva känslan. Inte heller den helgen då vi umgicks för första gången - efter att ha haft mail- och chattkontakt i ungefär två år. Visst kan man locka fram känslan som man hade under den första förälskelsetiden i förhållandet, men det blir ändå inte riktigt samma sak som när man upplevde det för första gången. När allt var så nytt. När man inte riktigt kände varandra. Fast jag är såklart glad över att vi har hållit ihop så här länge och att vår kärlek djupnat under alla dessa år. <3
 
Något annat som jag skulle vilja uppleva igen är att läsa böckerna i Suzanne Collins "Hungerspelen"-trilogi. Jösses vilken upplevelse det var att läsa dem! :-D


Dagens citat:

"Slösa inte din tid med att jaga fjärilar. Sköt om din trädgård, så kommer fjärilarna till dig."
(Mario Quintana)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie