Four: En Divergent-samling (Veronica Roth)

"Four presenterar fyra nya noveller ur Divergent-trilogins värld. Var och en av dessa - Falangbytaren, Kandidaten, Sonen och Förrädaren - utforskar Veronica Roths dystopiska framtid genom ögonen på den mystiske, karismatiske Tobias Eaton, även kallad »Four«.

I dessa berättelser avslöjas tidigare okända aspekter av Fours personlighet, historia och relationer.

Boken innehåller också tre exklusiva, tidigare opublicerade scener ur Divergent -trilogin."
 
 
 
Om man gillade Four i Divergent-serien, kommer man garanterat tycka om Four: En Divergent-samling. Jag tyckte om att få lära känna Four lite bättre och även få inblick i hur hans initiering gick till. Tydligen började Veronica Roth att skriva Divergent ur Tobias/Fours perspektiv, men jag tycker att det var bättre att den skrevs ur Tris' synvinkel. Däremot var den här boken ett bra komplement och passar att läsas efter de andra böckerna i serien.
 
Veronica Roth skriver på samma trollbindande sätt i den här boken som i de andra i serien. Med andra ord var det svårt att lägga ifrån mig boken. Jag hade gärna läst fler noveller om Four!
 
Det här exemplaret har jag fått.


Dagens citat:

"Hänge dig till det som är. Släpp det som har varit. Ha tro till det som kommer."
(Sonia Ricotti)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie