Mitt hjärta i din hand

På jobbet brukar jag alltid ha igång någon webbradio. Vilken det blir beror på vilket humör jag är på. Oftast blir det Guldkanalen och fördelen med Guldkanalen är att jag kan välja om jag vill höra en blandning av olika låtar eller specifikt från något visst årtionde (90-tal, 80-tal osv). Det var när jag lyssnade på "den allmänna" kanalen som jag plötsligt hörde en låt som Jan Johansen sjöng och som genast grep tag om mitt hjärta:
 
 
Efter den gången, har jag vid några tillfällen sökt upp den på YouTube och lyssnat om och om i den. Den är så vacker och Jan Johansen sjunger så underbart fint. Jag insåg att det också finns en engelsk version och även om också den är fin, är den ändå inte lika bra som originalet.
 
 
 
Jag vaknar upp med samma tomhet,
samma tystnad som igår.
Har en bild av dig för ögonen
o den stannar kvar,
trots att tiden går.
Jag e en sån som föddes tomhänt,
grävde efter guld,
men allt jag nånsin sökt det finns hos dig,
och allting som jag gör,
gör jag för din skull.

Ger dig mitt hjärta, det ligger i din hand.
Ber dig att försöka
ta tillbaks en rastlös man.
Ja jag vet att jag sårat dig ibland,
men du har mitt hjärta, mitt hjärta i din hand.

Jag hör din röst som ber mig komma,
men du é aldrig nånsin där.
Men viskar jag ditt namn så ser jag jämt
en ängel i mitt rum,
stanna där du är.

Ger dig mitt hjärta, det ligger i din hand.
Ber dig att försöka
ta tillbaks en rastlös man.
Ja jag vet att jag sårat dig ibland,
men du har mitt hjärta, mitt hjärta i din hand.

Ger dig mitt hjärta, det ligger i din hand.
Ber dig att försöka
ta tillbaks en rastlös man.
Ja jag vet att jag sårat dig ibland,
men du har mitt hjärta, mitt hjärta i din hand.
 
Ger dig mitt hjärta, det ligger i din hand.
Ber dig att försöka
ta tillbaks en rastlös man.
Ja jag vet att jag sårat dig ibland,
men du har mitt hjärta, mitt hjärta i din hand.


Dagens citat:

"Han fick – Ingenting. Men för detta betalade han mer än andra för sin rikedom."
(Dag Hammarskjöld)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie