Stenshuvud

Vi hann med en del under sommaren, jag och älsklingen. Det var länge sedan vi var ute på så pass många utflykter. Det var riktigt härligt!
 
Jag har tidigare nämnt att vi var ute på en Skåneutflykt med mina föräldrar i somras och att vi först stannade till vid Hemmestorps mölla. När vi kände oss nöjda med det besöket, fortsatte vi till nationalparken Stenshuvud. Det känns lite pinsamt att säga det högt, men jag hade aldrig varit ute vid Stenshuvud, trots att många skolbarn i Skåne får åka dit med skolan. Min syster åkte dit, men inte min klass. Förvisso åkte vi till Ven, men ändå. Lite orättvist var det allt.
 
Älsklingen passade på att fota mig när jag kämpade med blomman ovanför.
 
Nåväl, nu har jag äntligen varit där! Och vilken natur! Trots att de relativt branta backarna gjorde det lite småjobbigt att gå, var det skönt med promenad. Det var mysigt att gå i skogsmiljö och utsikten från de olika huvudena var fantastisk! Jag försökte filma lite för att kunna dela med mig av upplevelsen, men det blir inte riktigt samma sak som att uppleva det på riktigt. 
 
 
 
 
Har du möjlighet att ta dig dit, tycker jag absolut att du ska göra det. Jag åker gärna dit igen vid tillfälle. :-)
 
 
Hmm, får kanske börja göra en pricka-av-lista när det gäller de svenska nationalparkerna. Känns som om jag och älsklingen snart har betat av en hel del vid det här laget.


Dagens citat:

"En saga att berätta, om kronan som var så tung att den kunde bäras blott av den som förmådde leva i fullständig glömska av dess glans."
(Dag Hammarskjöld)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie