Ariton förlags uttagningar till Vinter- resp. Vårfika

Jag har tidigare berättat om att jag skrev ett bidrag till Ariton förlags uttagning till Över en vårfika. Dessvärre har jag fått beskedet att jag inte kom med. Det kändes lite tråkigt, men jag gråter inte över det. Nu kan jag ju ha novellen i min egen novellsamling - såsom det var tänkt från början. Just den novellen är väldigt personlig, för där har jag försökt skildra lite av det mörker som jag själv upplevt under min depression.
 
 
Innan jag skickade in bidraget till Över en vårfika, skrev jag även ett bidrag till förlagets uttagning till den kommande antologin Över en vinterfika. Inte heller det bidraget kom med. Naturligtvis känns det tråkigt, men jag tänker inte deppa ihop för det. Jag har nämligen andra planer även för den novellen!

Bidraget till Över en vinterfika skrevs på temat livsförändringar/livsavgörande beslut och handlar om en tjej som funderar över sin relation och sina känslor gentemot en vän. Den är väldigt lik en annan novell som jag har skrivit till min egen novellsamling. Jag funderar därför på om det går att på något sätt slå ihop dem eller om jag ska ersätta den jag redan skrivit, med bidraget till vinterfikan. Jag får fundera vidare på det.


Dagens citat:

"Medvetenheten är den viktigaste representanten för förändring."
(Eckhart Tolle)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie