Kundservice när den är som bäst
Det är ingen hemlighet att vi är riktiga teälskare här hemma. I bröllopspresent fick vi ju massvis med te från bröllopsgästerna, som trodde att dessa teer skulle räcka lääänge. Ha! Efter bara några få månader var vi tvungna att fylla på vårt teförråd.
Med tanke på detta, tyckte jag att en teadventskalender var en toppenbra present till älsklingen när han fyllde år nu i november. Den kalender som jag hittade i år skulle säljas av Kränku (som vi för övrigt köper te från ibland). Eftersom de i förväg hade flaggat för att det endast skulle finnas ett begränsat antal på lager och att efterfrågan brukar vara stor, höll jag noga koll på när kalendern skulle börja säljas.
På första försäljningsdagen surfade jag in på hemsidan så fort jag hade lunch och lade ett exemplar av kalendern i min virtuella varukorg. Nöjd fortsatte jag vidare till kassan för att slutföra köpet, men blev ställd när jag insåg att man bara kunde betala med kort.
Nu tänker du kanske "Vad då? Varför skulle det vara ett problem?" Tja, om man har ett Mastercard eller VISA-kort innebär detta naturligtvis inga problem. Fast om man - som jag - endast har ett Maestro, kan det innebära problem, vilket det också gjorde i det här fallet. Mitt kort godkändes inte för betalning. Oj, oj!
Panikslaget slog jag telefonnumret till butiken i Visby. Jag var ju angelägen om att lyckas köpa ett exemplar och var orolig för att det redan skulle vara för sent. I den stunden såg jag lite ut som Edvard Munchs tavla Skriet.
När jag förklarade saken för den vänliga tjejen som svarade, bad hon mig vänta kvar en stund medan hon pratade med en kollega om saken. Efter en stund var hon tillbaka och sade att hon kunde ta min beställning per telefon och att jag fick göra en förskottsbetalning till deras bankgiro.
Lycka!
Som du kanske förstår så fick jag hem kalendern. Slutet gott, allting gott.
Med det här inlägget vill jag alltså rikta ett stort tack till Kränku för deras fina service! Jag uppskattade verkligen er hjälp! :-)
Dagens citat:
"Att veta att du inte vet och inte förstår är äkta kunskap."
(Nisargadatta Maharaj)
Ha det så bra!
Kramar
Jessie