Dag 3: Mitt stoltaste ögonblick [30 dagar]

Det finns några stolta ögonblick i mitt liv, men det senaste är nog ändå den 9 december 2015 - dagen då jag lyckades med uppkörningen och därmed var klar med körkortet! Efter så mycket jobb och slit, efter så mycket misströstan och ett misslyckande på den första uppkörningen - kunde jag vara annat än glad och stolt?
 
 
Att ta körkort är ingen dans på rosor. Man kan gå och tänka "Hur svårt kan det egentligen vara?", men i sanningens namn kan det faktiskt vara riktigt knepigt. I alla fall var det så för mig. Det är så mycket man ska komma ihåg och tänka på. Så mycket ansvar. När man befinner sig ute på vägarna och kör, är det inte bara sig själv man har ansvar över, utan även medtrafikanterna. Om jag råkar komma över på fel sida av vägen kan jag riskera både mitt liv (och eventuella passagerare i bilen) och personens/personernas liv i den mötande bilen. Bara för att ta något exempel. Den vetskapen gjorde mig livrädd i början och kanske var det den rädslan som bidrog till att hela resan var lite kämpig? Man vet aldrig. Men nu spelar det ingen roll. Huvudsaken är att jag kan hantera körningen nu. Det enda som återstår är att jag får in rutin och slipar till min körning.
 
 


Dagens citat:

"Den furste som yvs över sina rikedomar och sin höga status drar olycka över sig."
(Lao Zi)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie