Hur det gick i NaNoWriMo

NaNoWriMo pågår under november månad varje år och i november 2015 deltog jag med min roman som jag håller på att skriva. När halva november hade gått, skrev jag här på bloggen att jag hade skrivit 3.791 st ord. Målet under november är 50.000 ord.
 
 
 
Jag hann aldrig skriva så pass många ord, men för mig gör det inget. Jag är bara glad över att jag deltog, för det fick mig att komma igång med romanskrivandet. Det är lätt hänt att skrivandet kommer lite i skymundan när jag jobbar åtta till fem varje vardag och på helgerna går tiden åt till sådant som jag inte hinner eller orkar med under vardagarna. Dock hann jag aldrig registrera hur många ord som jag faktiskt hann skriva under hela november. Det var lite synd, men efter att ha suttit och räknat igenom de ord jag hann skriva, har jag kommit fram till att totalt skrev jag 6.046 ord.

Haha! Jo, jämfört med hur många ord som var målet, kan detta tyckas vara väldigt lite. Men som sagt är jag ändå nöjd eftersom jag kom igång att skriva. Nu ska jag bara skriva rent (eftersom jag skrev för hand) och sedan kommer jag fortsätta att skriva på romanen, parallellt med novellsamlingen. Jag har ju som mål att bli klar med båda under 2016, så vi får se om jag lyckas.


Dagens citat:

"”Öga för öga” slutar med att hela världen blir blind."
(Mahatma Gandhi)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie