Bättre sent än aldrig

Jag har insett att jag inte gör saker och ting särskilt snabbt. Det tog fyra år för mig att klara av körkortet och tre år för att bli klar med tavlan som jag broderade till min systerson.
 
Fast dessa två saker är ingenting jämfört med hur lång tid det tog för mig att avsluta den här tavlan, som jag broderade till älsklingen:
 
 
Vågar du gissa hur lång tid det tog?
 
...
 
Jag började brodera den här tavlan under sommaren 2009 och blev klar med den i december 2015. Sex och ett halvt år. Måste väl vara någon form av rekord? Visserligen fick jag mindre tid för att brodera när jag började plugga 2010, därefter har vi flyttat några gånger och andra saker har helt enkelt kommit emellan under årens gång. Fast nu spelar dessa saker mindre roll. Jag har trots allt äntligen blivit klar med tavlan! Var otroligt pilligt nu mot slutet, så det kan vara det som bidrog till att jag drog ut på tiden med färdigställandet.
 
Nu har jag påbörjat ett mindre broderi som jag har fått av min mamma. Får se hur många år det tar ...


Dagens citat:

"Det du söker ligger så nära dig att det inte ens finns plats för en väg dit."
(Nisargadatta Maharaj)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Hanan:

Så vacker!

Svar: Tack. :-) Jag blev ganska nöjd med den själv! Blev bara besviken på att den blev ganska sned när jag ramade in den. :-(
Jessica