Första novellen inskickad till Hemmets Veckotidning

Nu har jag äntligen blivit färdig med att ha gjort klart och skickat in en novell till Hemmets Veckotidning. Om de sedan vill köpa den eller ej återstår att se.
 
 

Den här gången blev det ingen nyskriven novell, utan jag redigerade en novell som jag skrev som en uppgift på ett nationellt prov på gymnasiet 2006. Novellen har tidigare legat uppe på min hemsida, men jag har nu valt att ta bort den tills vidare.

Antagligen passar novellen inte riktigt in i den sorts noveller som veckotidningen brukar publicera, men det lär jag märka. Nu ska jag försöka mig på att skriva en helt ny novell som sedan ska skickas in till tidningen. Jag har dock inte bestämt mig ännu för vilken genre det ska bli.


Dagens citat:

"Varje förnuftig person inser att livet förändras."
(Tatiana Tarasova)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie