Det här med lästid

Bokbloggsfråga: När läser du oftast? I sängen innan du somnar, under resan till jobbet, på kvällarna istället för att titta på TV…? Hur gör du för att få tid för att läsa? Har du tillräckligt med lästid eller önskar du att du hade kunnat läsa mer?
 
Nuförtiden läser jag oftast på tåget till jobbet och emellanåt läser jag även under lunchen. Förr läste jag mest i sängen innan jag skulle somna om kvällarna, men eftersom jag och älsklingen oftast går och lägger oss samtidigt när det är jobbdag dagen därpå, vill jag inte slösa bort tiden med att ligga och läsa. Då tycker jag att det kan vara mysigare att ligga och prata om allt och inget. Nackdelen med att läsa på tåget till jobbet är att restiden numera är väldigt kort. Mellan Falkenberg och Varberg tar det cirka 15 minuter. Jag som inte är någon direkt snabbläsare, hinner inte ta mig igenom alltför många sidor på den stunden. Mellan Köping och Stockholm var det däremot lite mer än en timme, vilket gjorde att jag hann läsa många fler sidor. Fast jag ska i och för sig inte klaga. Jag föredrar ju såklart att pendlingstiden är kortare. Lästid kan man alltid hitta vid andra tillfällen.
 
 
 
Jag kan inte påstå att jag har tillräckligt med lästid som det ser ut just nu, fast det beror såklart på att det finns så mycket annat som jag också vill göra och försöka hinna med. Därför försöker jag hela tiden att planera min tid och försöka prioritera saker och ting. Exempelvis försöker jag under min lunchrast att göra olika saker. Vissa dagar läser jag, medan jag andra dagar skriver.  De dagar då jag är ledig och älsklingen jobbar, försöker jag alltid ta mig tid att läsa åtminstone en liten stund. Nu senast gjorde jag det medan jag satt och åt frukost.
 
 


Dagens citat:

"Ha tålamod! I sinom tid blir till och med gräs till mjölk."
(Charan Singh)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie