Morotstryfflar

Jag har alltid tyckt om chokladbollar och sedan jag flyttade ihop med älsklingen sommaren 2009, har jag under åren som gått testat på en rad olika bollar - både med och utan choklad.
 
Jag tycker om att ha något enkelt, mindre och gott att kunna ta fram på kvällarna när jag och älsklingen dricker te, ifall suget faller på. Dessa sockerfria morotstryfflar är den sorts tilltugg som fungerar att ha i frysen och sedan plocka fram när det behagar. De är dessutom mycket enkla att göra och smakar gott!
 
 
 
Jag gjorde morotstryfflarna i matberedare och inte med stavmixer som det stod i receptet och det fungerade rätt bra. Nackdelen var bara att jag med jämna mellanrum fick stanna matberedaren och pilla ned smeten, eftersom den tenderade att fastna längs kanterna.


Dagens citat:

"Den som skryter framstår inte som framgångsrik."
(Lao Zi)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie