Bra flyt just nu

Ända sedan jag började planera min läsning, har det gått förvånansvärt bättre och just nu har jag riktigt flyt i läsningen av de olästa böckerna i bokhyllorna här hemma. Det har hänt ett par gånger att jag till och med legat före i planeringen! Kanske kan jag ta mig igenom en del böcker i hyllan innan året är slut. När jag skriver det här inlägget har jag läst tio stycken av de olästa böckerna i hyllorna och jag har lyssnat på tolv ljudböcker. Det är inte illa.
 
 
 
Jag borde nog testa att planera fler saker i mitt liv, för tydligen fungerar jag bäst med planeringar. Kanske är det därifrån min kärlek till att göra listor kommer ifrån? Risken med att planera sitt liv så här, är att det tenderar att bli förutsägbart och det upplevde jag tidigare när jag under en lång period hade fasta rutiner vissa dagar i veckan. Rutinernas förutsägbarhet fick mig faktiskt att må sämre eftersom jag gjorde samma sak den dagen, vecka ut och vecka in. Dock tror jag att variation i planeringen kan motverka detta. Om jag exempelvis broderar ena veckan, kan jag skriva eller läsa veckan därpå. Jag skulle till och med kunna planera in att arbeta med mitt mående, så att jag får bättre flyt där med.
 
Hur ser du på den här typen av planering? Vad har du för egna erfarenheter?


Dagens citat:

"Lova inget när du är lycklig, svara inte när du är arg, besluta inget när du är ledsen."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie