Rhododendronparken i Halmstad

En lördagseftermiddag i april när älsklingen hade kommit hem från jobbet, bestämde vi oss för att sticka bort till en våtmark en liten bit från Flygstaden i Halmstad, för att se om vi kunde se några trevliga fåglar. Dessvärre fick vi inte se några sensationer, men det var avkopplande att vara där. Det är älsklingen som  filmat klippet som förekommer i det här inlägget, men jag har fått hans tillåtelse att använda det.
 
 
 
När vi kände oss färdiga där, bestämde vi oss för att åka till det stället där man hade sett en val av något slag tidigare i våras. Vi förväntade oss givetvis inte att få se någon val, men det kunde inte skada att åka ut och kanske se något annat trevligt. Dock kom inte jag och GPS:en överens, så det blev lite krånglande innan vi slutligen kunde parkera. Fast så snart vi hade klivit ur bilen såg älsklingen att vi hade kommit till Rhododendronparken och vi bestämde oss för att ta en promenad där.
 
 
 
 
Det var en relativt fin dag och väldigt många fåglar var aktiva och bjöd oss på sång. Vi fick till och med se en liten ekorre som slickade på trädets grenar. Trädet måste ha smakat gott, för jösses vad ekorren slickade och slickade! Strax innan vi skulle hem fick vi se upptakten till en kråk-trekant, men de blev nog lite blyga när de insåg att de hade publik, så de flög åt olika håll efter en stund.
 
Den grenslickande ekorren.
 
 
 
Jag kan tänka mig att ta mig en till promenad där när det har blivit varmare. Kanske hade en picknick inte varit fel?
 
Avslutningsvis bjuder jag och älsklingen på ett litet klipp från vår promenad:
 


Dagens citat:

"Säg alltid ”ja” till nuet. Vad skulle kunna vara mer fåfängt, mer galet, än att skapa inre motstånd mot något som redan är?"
(Eckhart Tolle)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie