Dag 10: Något jag avskyr [30 dagar]

Det finns en hel del som jag inte tycker om. Fast avskyr? "Avsky" är ett väldigt starkt ord och det skrämmer mig att det idag rent ut sagt missbrukas hej vilt med våra olika starka begrepp. Visst, jag är säkert också skyldig till en del missbruk av de starka begreppen, även om jag gärna vill tro att jag nuförtiden är mer restriktiv med mitt begreppsanvändande.
 
Hur som helst, finns det då något som jag verkligen avskyr? Jo, faktiskt. Spindlar är en av de sakerna. Usch, de är verkligen för hemska! Min pappa brukade säga att när jag såg en spindel, skrek jag som om det vore en haj ... Tja, i min värld är det inte särskilt stor skillnad på dem.
 
En av alla våra inneboende i lägenheten i Köping.
 
Jag har verkligen försökt att inte avsky dem, men det är svårt och nästintill omöjligt. :-( Spindlar är något som jag inte kan klara av. Undrar hur det kommer sig att jag känner så stark avsky för dem?


Dagens citat:

"Glöm aldrig, då något kommer i din väg, att vända dig till ditt eget inre och rannsaka, vilket värn som är dig givet för ett sådant fall."
(Epiktetos)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie