Kulning och annan "sång"

Har du hört kulning någon gång? Jag hade tidigare hört själva sången, men visste inte att det hette just kulning. Inte förrän jag läste Jonna Jintons inlägg och såg hennes video där hon ger ett smakprov på hur det kan låta. Så kraftfullt och magiskt! Jag rös av välbehag och ville gärna höra mer. Jag hoppas på att hon lägger upp fler videor av det här slaget! Riktigt imponerande. Lyssna gärna själv:
 
 
Jag önskar att jag också var så talangfull. Eller att jag kunde sjunga överhuvudtaget. Jag tycker förvisso om att "sjunga", men att till och med katterna smiter sin väg så snart jag sätter igång, borde nog tala sitt tydliga språk. Dock hindrar det inte mig från att fortsätta att yla hemma i lägenheten. I början av mitt och älsklingens förhållande klarade jag inte av att sjunga när jag visste att han hörde. Så i början försökte jag göra det i smyg. Under den tid då depressionen var som värst sjöng jag inte alls särskilt mycket. Fast nu börjar det som sagt bli ändring på det och nu drar jag mig inte heller för att sjunga när jag sitter och kör. Det låter kanske konstigt, men på något sätt gör det körningen lite enklare. Mer avkopplande på något sätt. Fast det kan som sagt bara bara jag som är konstig. Eller galen.


Dagens citat:

"Man vet inte alltid vad man söker, bara att det finns och att det är vackert."
(Yuja Wang)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie