Rotera mera!

Det här är så makalöst att jag knappt tror att det är sant! Min mobilskärm kan rotera igen! Rena rama magin.
 
Jo, skärmarna på tafs-telefoner brukar rotera när man vänder på telefonen - det vet till och med jag. Fast någon gång i höstas bestämde sig min telefon plötsligt för att sluta göra detta. Okej, det var kanske inte så plötsligt som jag får det att låta som. Fram till dess (under cirka ett års tid) hade jag tappat och Ninjan puttat ned telefonen ett antal gånger i golvet. De gånger då jag var skyldig till dådet, berodde det helt och hållet på min sedvanliga klumpighet. Ninjan är enbart ondskefull. Han har fått för sig att han ska äta upp alternativt slänga ned telefonen på golvet så fort den ger ljud ifrån sig. *suck*
 
 
 
Hur som helst, efter en morgon i november när telefonen återigen hade åkt i golvet, kunde skärmen inte rotera mer. Det spelade ingen roll hur mycket jag var inne och pillade med inställningarna - telefonen vägrade. Jag var på väg att göra en systemåterställning och säkerhetskopierade därför innehållet till minneskortet. Fast när jag väl skulle genomföra återställningen, tyckte jag att det stod något om att även minneskortet skulle komma att återställas. Då vågade jag inte längre utföra det, utan lät det bero. Trots ett antal försök att säkerhetskopiera innehållet till datorn, hade inte det gått. Efter det blev jag inte färdig till att komma på en ny lösning.
 
Men så kom det sig en dag i februari, när jag av en slump upptäckte att skärmen återigen hade börjat rotera! Jag hade precis skickat ett sms till min chef och när jag lade telefonen på receptionsdisken, roterade skärmen. Jag tittade storögt på telefonen, tog upp den och började vrida och vända på den. Hade jag sett fel? Inte alls! Skärmen roterade för glatta livet och därför stod jag - till min lycka - och fortsatte att vrida och vända på telefonen ett litet tag till.
 
När jag lite senare började fundera på hur det kunde komma sig att den fixat sig själv, kom jag på att jag den morgonen - återigen - råkat tappa telefonen i golvet. I ärlighetens namn är jag väldigt imponerad av min telefon. Inte många tafs-telefonen tycks klara av att bli tappade i golvet så många gånger som min har - och inte få en enda skråma på skärmen! Hur som helst, jag hade alltså tappat ned den i golvet igen, men inte tänkt mer på det. Fast tydligen var det just det som hade behövts. Märkligt.


Dagens citat:

"Tänk om det enda som kan vara fel är att du tar dina tankar för allvarligt och tror på dem."
(Tomas Lydahl)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie