Aldrig får man ha något ifred!

Jag spelade ganska mycket av The Sims 3 förr. En vän till mig sade att det är slöseri med tid, men jag tyckte faktiskt att det var avkopplande. Att slippa tänka på verkligheten en stund. Fast sedan jag började jobba på advokatbyrån har det blivit mindre tid till att spela och jag tror att det hade gått ungefär ett år innan jag gjorde ett försök i april och tog mig tid att sitta och spela en stund.
 
När jag har spelat tidigare har jag alltid försökt att skapa en trädgård åt mina gubbar om de bott i eget hus. De gånger de då bott i lägenhet har de istället fått gå och sno från andras trädgårdar. Men den här gången lät jag två simmar flytta in i ett eget hus och ganska snart började jag odla i trädgården. Med en gång kom jag på att jag skulle vara tvungen att bygga ett staket runt min odling och ha en grind med lås så att ingen annan skulle kunna komma in och sno det jag odlar. Sagt och gjort, jag gjorde det och precis när jag satt fast grinden och kom på att jag måste själv välja för vilka grinden ska vara låst/öppen, kom två zombier som gick raka vägen in i min trädgård!
 
 
 
"Aja", tänkte jag. "De går väl snart därifrån. Finns ju inget där som zombier tycker om." Ha! Tji fick jag. Genast började de två odågorna att ivrigt äta upp mina plantor och efter en stund fick de sällskap av en tredje nisse. Det enda jag kunde göra var att storögt se på och även gråta en skvätt. Fanns ju ingen anledning att låsa grinden nu, för då skulle marodörerna bli kvar där inne och det ville jag absolut inte. När alla plantor var döda, lämnade de nöjt min trädgård.
 
Mina plantor! Kanske är jag trög, men brukar inte hjärnor vara zombiernas favoritmat?! Fast det är kanske en bristvara, så de har tvingats bli vegetarianer. Vad vet jag. Jag blev i alla fall tvungen att köpa nytt att plantera och nu har jag minsann satt ett lås på min grind! Mohaha! Försök äta upp mina plantor nu!
 


Dagens citat:

"Den som går i andras fotspår kommer aldrig först."
(Tatiana Tarasova)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie