Dag 27: Det dummaste jag gjort [30 dagar]

Det är alltid lika kul när man kan tolka ett påstående på olika sätt. Antingen kan jag ta en händelse då jag var elak mot någon eller när jag bara var klantig. Hmm ...
 
 
Jag har en tämligen kort stubin och det krävs således inte alltför mycket för att reta upp mig. När jag var liten var denna stubin ännu kortare, så när jag och min syster bråkade (eller när hon bara gjorde/sade något som retade upp mig) hände det att jag bet henne. Våra föräldrar skällde ut mig varje gång de tog mig på bar gärning eller de gånger då min syster berättade det för dem. På den tiden förstod jag inte faran med att bitas, trots att mina föräldrar gång på gång försökte förklara det för mig. Vilken tur att jag växte ifrån detta elaka beteende!
 
Klumpig/klantig är jag för jämnan, så det är svårt att plocka ut en specifik händelse.


Dagens citat:

"Frid innebär inte att vara någonstans där det inte finns oljud, problem eller hårt arbete – det innebär att vara mitt upp i allt detta och ändå känna frid i hjärtat."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie