Fotsvett = luktegott för katter?

Våra två små lejon är ganska roliga, var och en på sitt sätt - trots att de ganska ofta driver mig till vansinne. Nu har jag insett en sak med Ninjan. Han har någon form av fotfetisch.
 
Så fort han får chansen ska han bita oss i tårna. Helst mina tår så snart jag vaknat på morgonen och trött sätter ned dem på golvet. Men även vid andra tillfällen går bra. Dock verkar det som om han tycker om något annat ännu mer; att gnida sig mot fotsvettsluktande fötter.
 
...
 
 En av katternas möss som numera är försvunnen. Kanske har den tagit sin tillflykt under soffan i vardagsrummet? Där ligger ju allt annat som katterna fått att leka med ...
 
Det har hänt flera gånger när jag har kommit hem från jobbet och satt mig ned - där jag under en arbetsdag har skorna konstant på från ca 06.15 till ca 17.40 - springer han fram till mina fötter och gnider sig mot dem. Jag själv tycker att mina fötter stinker efter en arbetsdag och skulle aldrig få för mig att göra något liknande.
 
Japp, våra katter är som sagt helknasiga.
 
Har du själv upplevt något lika knasigt?


Dagens citat:

"Det förflutna existerar endast i våra minnen, framtiden i våra planer. Nuet är vår enda verklighet."
(Robert Pirsig)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie