Kallelsen (Helena Dahlgren)

Uppläsare: Therese Akraka
 
"På en glest bebodd ö sitter en kvinna med ett litet barn och väntar på att hennes man ska komma hem från hummerfisket. Men dagarna går och han kommer inte. Märkliga rykten om försvunna koltbarn kretsar på den lilla ön och en morgon står hennes man äntligen vid hennes säng. Men är det verkligen han?"
 
 
 
Helena Dahlgrens novell Kallelsen började bra och spännande, men plötsligt blev den mindre och mindre trovärdig. Jag skulle ha föredragit att den var en aning kortare samt att slutet var ett annat. Eftersom jag är rädd för att avslöja för mycket, vågar jag inte gå in på några detaljer. Sammanfattningsvis kan man dock säga att jag blev besviken, med tanke på hur lovande början var.
 
Det här ljudnovellsexemplaret har jag lyssnat på genom Storytel.


Dagens citat:

"Tänk om tankar bara är tankar och försvinner när du slutar tro på dem."
(Tomas Lydahl)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie