Den opålitliga sekreteraren?

Över lag skulle jag vilja påstå att jag har relativt bra relation med min chefs klienter. En del skojar, medan andra pratar förtroligt med mig. Fast sedan finns det de klienter som inte tycks lita på mig och som enbart vill prata med min chef när de ringer till kontoret. Varje gång de ringer brukar de behandla mig som någon okänd - trots att vi oftast pratat en hel del i telefon och kanske även träffats några gånger.
 
Nu vet jag inte hur det är på större byråer, men på sådana små som den jag jobbar på - där det jobbar en advokat och en sekreterare - känner sekreteraren till saker och ting i ärendena. Att lämna ett meddelande till sekreteraren - mer än att enbart säga att advokaten ska ringa klienten - är med andra ord inte farligt. På byrån där jag jobbar, är det just nu nästan bättre att säga det man vill till mig, så att jag kan vidarebefordra det till min chef i och med att hon har väldigt mycket att göra för tillfället. Hon är knappt på kontoret, utan är nästan dagligen i någon domstol och har förhandling.
 
 
 
Av någon anledning tycks vissa klienter anse mig som en slags utomstående och vägrar meddela mig vad de vill prata med min chef om. Detta brukar leda till att min chef blir sur på mig - framförallt om det visar sig att klienten ville prata om något som jag lika gärna hade kunnat ta hand om. Men vad finns det som jag kan göra? Jag kan knappast tvinga dem att prata med mig.
 
Mitt tips till dig - om du någon gång kommer ha behov av advokathjälp - är därför att lita på sekreteraren. Oftast är det sekreteraren som har bäst koll på saker och ting, bortsett från rent juridiska råd. Då är det bättre att prata direkt med advokaten, fast det är något som sekreteraren själv kan avgöra och kommer i så fall att säga det till dig.


Dagens citat:

"När du känner ditt sanna jag, då har du inga problem."
(Nisargadatta Maharaj)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie