Inget NaNoWriMo i år

Jag har suttit och funderat på NaNoWriMo i och med att november har närmat sig med stormsteg. Kan knappt tro att det redan är november! Vart tusan har tiden egentligen tagit vägen?! Om du har missat vad NaNoWriMo är för något, skrev jag ett inlägg om det förra året. Jag deltog ju förra året, men dessvärre gick det inte särskilt bra för mig. Jag lyckades skriva lite, men det var långt ifrån vad jag hade hoppats på att kunna åstadkomma. Så när november tog slut förra året, hade jag tankar på att försöka få revansch i år.
 

På senaste tiden har det inte alls gått bra med skrivandet. Jag deltog i några tävlingar/uttagningar för ett tag sedan, men i ärlighetens namn har det inte blivit mer skrivande sedan dess. Bortsett från att jag nu håller på att skriva ihop en ny novell på temat "frihet". Det här med att hitta tid till skrivandet, när det finns miljontals andra saker som jag vill göra samtidigt, är inte lätt. Just nu försöker jag hitta en balans och det är inte det lättaste. Därför väljer jag att avstå från NaNoWriMo det här året. Det sista som jag behöver just nu är mer stress och press.

Men förhoppningsvis kan jag delta nästa år! Jag siktar i alla fall på det. :-)


Dagens citat:

"Hur ska vi kunna rädda planeten om vi inte kan rädda oss själva?"
(Robert Hunter)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie