Kanske dags för mig att bli modern?

Jag är lite av en teknofob och skäms inte ett dugg för att erkänna det. Hur jag trots detta ändå har lyckats hålla mig hyfsat modern, har jag ingen aning om.
 
Till skillnad från många andra har jag varken Swish eller Mobilt BankID. Anledningen är enkel: jag känner mig inte tillräckligt trygg med detta för att börja använda dessa tjänster. Dessutom är jag osäker på om det finns tillräckligt med minne i min telefon för dessa appar.
 
 
 
 
När min chef ganska nyligen ville skaffa Mobilt BankID för att kunna fortsätta att logga in på ICA-banken, bad hon mig om hjälp med detta. Givetvis hjälpte jag henne och på hennes begäran stod jag också därefter bredvid och såg på när hon skulle använda Mobilt BankID för första gången (hon ville ha mig i närheten ifall något skulle krångla).
 
Både jag och min chef häpnade över hur smidigt Mobilt BankID är. Det var så pass smidigt att till och med jag funderade på att kanske överväga att skaffa det. Fast jag får se. Än är jag inte helt övertygad.


Dagens citat:

"Framgång är att tycka om dig själv, att tycka om det du gör, och att tycka om hur du gör det."
(Maya Angelou)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie