Schärs glutenfria bröd

Det här inlägget skriver jag i egenskap av en buzzador och med anledning av att jag medverkar i en kampanj för Schär.
 
Genom Buzzador har jag återigen fått möjlighet att testa på en produkt. Den här gången blev det Schärs glutenfria bröd och till en början trodde jag att jag inte skulle kunna delta i kampanjen eftersom det var omöjligt att få tag på dessa färska glutenfria bröd. Jag sprang runt i varenda butik jag kunde komma åt i både Falkenberg och Varberg och just som jag hade gett upp och även meddelat Buzzador att jag dessvärre inte skulle kunna delta i kampanjen, hittade jag bröden på ICA Kvantum i Varberg! Jag valde att testa Rustica.
 
 
 
Dessa bröd är som sagt färska och på ICA Kvantum i Varberg finns de i den glutenfria avdelningen (alltså, inte bland frysvaror eller vanliga bröd).
 
Innan jag och älsklingen testade bröden hade jag läst en kommentar från någon som tyckte att de var torra, men att de smakade lite bättre om man rostade dem. Vi började därför med att rosta några stycken och enligt mig smakade de helt okej. Det enda "negativa" var att de var lite små i storleken. Däremot tyckte jag att de var ganska torra om man åt dem "orostade". Dessvärre räckte det inte med att ha på extra smör/margarin (eller vad man nu har på mackan), vilket jag tyckte var lite trist.
 
 
 
Såvitt jag vet är jag inte glutenintolerant, men med anledning av att jag under flera års tid haft problem med magen m.m., tycker jag att det inte skadar att testa sig fram och se vad som kan funka för kroppen. Det var det som gjorde att jag ville testa de här bröden. Jag kan tänka mig att köpa andra sorter av Schärs glutenfria bröd och testa även dem. Kanske smakar de bättre som "orostade".
 
 
 
Har du själv testat de här bröden? Vad tyckte du?


Dagens citat:

" 'På mina villkor.' Att leva under det tecknet är att köpa kunskap om livslinjen – till priset av ensamhet."
(Dag Hammarskjöld)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie