Världens längsta namn?

Min chef har inte särskilt många klienter som jag behöver prata engelska med. Fast i somras var hon målsägandebiträde för en person som nyss kommit från Syrien och nu väntar på att få ett beslut från Migrationsverket huruvida personen får stanna här eller ej.
 
 
 
Hur som helst, jag behövde alltså prata engelska med den här personen och i samband med att vi hjälpte denne att få sin brottsskadeersättning från Brottsoffermyndigheten (personen hade blivit utsatt för en grov misshandel), behövde jag kolla upp vad myndigheten heter på engelska. Jag gick alltså in på deras hemsida och valde engelska som språk. Den metoden brukar kännas säkrare än Google Translate. Då fick jag - från Brottsoffermyndighetens egen sida - upp det här namnet på myndigheten:
 
The Swedish crime victim compensation and support authority
 
Säg det namnet snabbt tio gånger ...


Dagens citat:

"Motsatsen till kärlek är inte hat, det är likgiltighet."
(Steven Pressfield)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie