Kanske inte ett så lämpligt tillfälle att komma med ett bra erbjudande ...

Det var ganska länge sedan jag var arg eller irriterad på SJ, men för ett tag sedan blev jag rätt så surmulen när jag fick ett av deras medlemsutskick via e-post. Nej, det var inte just att jag fick det där utskicket. De tackar jag inte nej till, för det händer faktiskt att man kan få ett relativt bra erbjudande om man planerar att resa med tåg. Så vart det även den här gången, men problemet var att jag redan hade bokat tågbiljetter.
 
Jaha, det är väl inte hela världen? Hmm, kanske inte. Fast när man snabbt har räknat ut att man hade kunnat få exakt samma biljetter för ungefär halva priset, då tror jag inte att många är särskilt glada. Jag var inte det. Jag var så upptrissad att jag till och med höll på och skulle ringa SJ, men tack vare (ja, för den här gången tyckte jag att det var tur) den långa telefonkön till SJ och några lugnande ord från älsklingen, lät jag bli.
 
 
 
Nej, jag vet att SJ inte kan göra något åt att jag var ute i god tid och bokade mina biljetter. Jag får skylla mig själv. Fast det känns lite surt att få ett sådant erbjudande precis efter att man bokat biljetter. Som den flitiga SJ-resenären jag var en gång i tiden, vet jag att med SJ gäller det att vara ute i god tid om man vill ha hyfsat billiga biljettpriser. Ju längre man väntar, desto dyrare blir det. Fast den här gången hade jag tjänat på att vänta ett par dagar ...
 
Ja, detta var bara ett inlägg för att få ut min frustration. Som tur är har jag i skrivande stund lugnat mig tillräckligt och är inte alls arg. Jag är tacksam för att jag fick hyfsat billiga biljetter ändå, om man jämför med vad jag brukar få betala i vanliga fall. Det är alltid något.
 
Har du varit med om något liknande som du vill dela med dig av?


Dagens citat:

"Lätt att vara vänlig även mot fienden – av karaktärslöshet."
(Dag Hammarskjöld)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie