Min bokhylla berättar

Eftersom det var ett tag sedan min bokhylla fick berätta något, tänkte jag att det var på tiden för ett sådant inlägg igen.
 
 
"- Nej!
 
Det var en natt de helst ville glömma, men alltid skulle minnas. Han borde aldrig ha tagit den där genvägen. Per Mörners vänsterhand var sönderbränd, hans revben var brutna och blicken blöt och suddig, men känseln i hans kropp fanns fortfarande kvar. Det finns en spegel hemma. Ryssen som satt mitt emot honom vid det lilla slitna skrivbordet var hans klient. Fredagen den tjugofemte oktober, exakt en vecka innan man fann det första liket i Dupaynemuseet, besökte Adam Dalgliesh för första gången muséet. Decembersolen silade ner mellan träden, blekgul som spunnet guld, och kastade violetta skuggor på den slingrande stigen och bildade en skimrande dimma mellan de mörka, snötäckta tallarna. Vargen ylar fortfarande. Blää."
 
 
 
Haha! Jag skulle ha undrat vad författaren tagit om jag läst en bok med så här förvirrande början. Fast det är det roliga med en sådan här utmaning. Att få slumpvis utvalda meningar att gå ihop. Hade du kunnat få meningarna mer sammanhängande?
 
 
Böckerna som användes var (de är angivna i den ordning de användes): Vakande ängel av Stella Cameron, Blått blod av Lars Ragnar Forssberg, Timeline av Michael Crichton, Blodläge av Johan Theorin, Divergent av Veronica Roth, Dirigenten från Sankt Petersburg av Camilla Grebe och Paul Leander Engström, I mördarens rum av P.D. James, Tre barn och en man av Margot Dalton, Farlig mark av Justine Dare samt Bridget Jones dagbok av Helen Fielding.


Dagens citat:

"Om du är medveten om att du gör korkade saker, då är du inte korkad."
(Nisargadatta Maharaj)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie