Slutet på berättelsen om den för korta badkarskranen

Minns du att jag har berättat om Fabos agerande vid felanmälningar? De är duktiga på att komma så snart man felanmält, men om det behövs göras återkopplingar (exempelvis att en reservdel behöver beställas) har de hittills  varit mindre bra på att återkomma. I ovannämnda inlägg berättade jag bland annat om vår badkarskran som var för kort efter bytet av badkar i vår lägenhet.
 
Under min första semesterperiod i somras, besökte jag Fabos kontor för att hämta ut ett återvinningskort som alla hyresgäster hos Fabo nu erbjuds. Under det besöket passade jag på att återlämna slangen som vi fått, men inte hade behov av, och förklarade vad det hela gällde. Kvinnan i disken noterade allt och skulle genast prata med vår kundvärd.
 
Den gamla kranen
 
En stund efter att jag kommit hem ringde kundvärden mig och han kom också förbi vår lägenhet och tittade på kranen. Han förklarade att den som tagit hand om vår felanmälan i januari hade i samma veva slutat hos Fabo och lämnat allt i en enda röra. Det var anledningen till att vi inte hört något mer om kranen, men han skulle genast ta tag i saken. Därefter kom en hantverkare förbi och om jag förstod saken rätt skulle han beställa hem lite saker. Detta var i slutet av juni.
 
Sommaren kom och gick och jag visste inte om det skulle vara lönt att höra av sig till Fabo igen under hösten. Jag anade ju att det skulle bli samma visa igen - de skulle komma och titta, men sedan skulle inget bli gjort. Så har det ju varit sedan vi flyttat in i lägenheten i februari 2014. Dessutom var det här med kranen inget akut. Vi kunde ju fortfarande tappa upp vatten. Enda problemet var att det inte gick att skölja av saker eller fylla på behållare (typ vattenkanna o.dyl.).
 
Men kan du tänka dig? I början av hösten blev vi kontaktade av den där hantverkaren och efter ett samtal med älsklingen (för att få lov att gå in i vår lägenhet när vi inte var hemma) hade han fixat problemet. Vi har fått en ny och tillräckligt lång kran! Vi kan äntligen skölja av saker under kranen igen!
 
 
 
Tack Fabo. Trots att ni inte har varit så bra på återkopplingar under de senaste 2,5 åren, är ni ändå en av de bättre hyresvärdar som jag bott hos. Jag hoppas bara att ni blir bättre på återkopplingar. Då hade jag varit nöjdare.
 
 


Dagens citat:

"Så snart kärlek undanhålls och lidande tillåts att spridas, då är krig oundvikligt."
(Nisargadatta Maharaj)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie