Farligt härligt

Nu var det ett ganska bra tag sedan kaféet Ritz i Falkenberg stängde sin verksamhet. Jag hade förvisso besökt kaféet endast en gång, men tyckte att det var lite trist att de tvingades stänga. Om jag inte har helt fel för mig, tyckte jag att de hade ett litet bättre utbud än vad Stålboms har.
 
Nåväl, lokalen på Nygatan har stått tom ett tag. Men sedan hände något för x antal månader sedan (nej, jag minns tyvärr inte exakt när det hände). Plötsligt kunde man se följande i skyltfönstret till lokalen som tidigare tillhört Ritz:
 
 
 
Som det ser ut nu finns närmaste Espresso House endast i Halmstad och Varberg och hittills har jag inte fått så många tillfällen till att ta en sväng förbi Espresso House i Varberg (vilket i sig kanske är tur). Eller, tillfällen har jag haft men då har jag inte haft så mycket tid till mitt förfogande. Men nu ... Om Espresso House öppnar sin verksamhet på Nygatan i Falkenberg innebär det trubbel. Jag har nämligen börjat med vanan att hoppa av bussen på Stortorget när jag ska hem och sedan gå längs Nygatan. Det tar ungefär lika lång tid som att åka ända till bussterminalen. Och om jag går längs Nygatan på vägen hem, kommer jag att passera detta fik.
 
Förstår du vilken livsfara jag kommer att utsätta mig för, med tanke på vilken god chailatte som Espresso House i allmänhet har?
 
Oj oj oj ... Jag kommer bli tvungen att uppbåda alla inre krafter jag har för att inte ens snegla åt detta farliga ställe.
 
Önska mig lycka till. Det lär jag behöva.


Dagens citat:

"Skönhet. Godhet. I undrets här och nu blev det plötsligt verklighet."
(Dag Hammarskjöld)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie