Bokmässans farliga lockelse

Förra året fick jag ett besök på Bokmässan i Göteborg som födelsedagspresent och tack vare denna present såg jag till att faktiskt besöka Bokmässan. Ända sedan vi flyttade till Halland sommaren 2013, har jag varje år varit sugen på att besöka denna mässa, men varje år har något kommit i vägen som gjort att jag valt att inte åka. Det har aldrig varit rätt tidpunkt helt enkelt. Men förra året kunde jag inte avstå från att åka till Göteborg. Det hade varit otacksamt.
 
I ärlighetens namn var det en fantastisk upplevelse! Jag njöt av varje sekund och när jag satt på Öresundståget hem till Falkenberg igen, kände jag att det inte skulle vara så dumt att försöka se till att besöka Bokmässan igen. Ända sedan förra hösten har jag känt ett påtagligt sug i kroppen varje gång jag antingen tänkt på mässan eller läst om den någonstans. Att jag följer mässans Twitter-konto gör inte saken bättre ...
 
 
 
 
Jag trodde aldrig att Bokmässan skulle bli ett sådant beroende som det uppenbarligen blivit. Fast det är ju så med böcker och bokrelaterade fenomen - man kan inte låta bli att bli beroende. Eller så är det bara jag som är ovanligt svag.
 
I år kommer jag sorgligt nog inte kunna åka till Bokmässan, oavsett hur mycket jag än vill. Men kanske nästa år, om situationen tillåter. Jag får se hur livet ser ut då. Jag hoppas kunna stilla begäret någon gång i framtiden och åter få traska omkring bland montrarna, prata med författare och bara njuta av atmosfären.


Dagens citat:

"Dina vänner kommer att känna dig bättre från första stund ni träffas än dina bekanta kommer att känna dig på tusen år."
(Richard Bach)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie