Dilemma

Mellan klockan 09 och 11 varje lördag- och söndagmorgon sänder Mix Megapol programmet Dilemma. Mellan klockan 08 och 09 brukar Anders S Nilsson ta upp sina favoritdilemman. Detta radioprogram finns även att lyssna på i poddform.
 
Programmet går ut på att lyssnarna i förväg har skickat in sina problem och tillsammans med sin "trehövdade" panel, försöker Anders S Nilsson lösa dessa problem. Eller, kanske är det främst panelmedlemmarna som får försöka lösa problemen.
 
 
 
 
Det är faktiskt rätt avkopplande att lyssna på det här programmet (och väldigt underhållande) och nu har jag börjat lyssna på de första avsnitten genom appen Castbox - framförallt när jag gör mina pilatesövningar nere i gymmet. En del lösningar på dessa "dilemman" är småroliga, medan andra får mig att se rött. Ibland blir jag förtvivlad och ganska upprörd över vissa panelmedlemmars syn på saker och ting och en del av dessa saker kommer jag ta upp i blogginlägg lite längre fram.
 
Jag får erkänna att det är ganska modigt av dessa människor som skickar in sina problem att göra det och låta en så stor del av Sverige ta del av dem - även om de som skickar in sina dilemman är anonyma. Kanske underlättar anonymiteten. Jag var på väg att skriva att jag aldrig skulle få för mig att göra så och att jag hellre tar hjälp av nära och kära om jag skulle ha problem. Fast, gör inte jag lite samma sak ändå, även om det inte får lika stor spridning? Jag menar, jag delar trots allt av mig av en del problem och funderingar här på bloggen - som är öppen för alla. På sätt och vis blir det lite samma sak, även om min blogg som sagt inte får lika stor spridning som det här radioprogrammet. Aja, bara en liten sidofundering.


Dagens citat:

"Rädslan är en dålig rådgivare."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie