Fina budskap i vardagen

Jag gillar när fina budskap letar sig in i vardagen på ett smidigt och nästan osynligt sätt. Som när jag såg det här lilla meddelandet inne på Pralinhuset i Stockholm:
 
 
 
 
Eller när jag såg ett kärleksfullt meddelande från en främling på ett Öresundståg.
 
Det var därför som jag blev oerhört positivt överraskad när jag upptäckte det här meddelandet på vår tvålförpackning:
 
 
 
 
I ärlighetens namn såg jag faktiskt inte det när tvålen köptes, vilket jag nu i efterhand kan tycka är konstigt. Nåväl - bättre sent än aldrig!
 
Nu blir jag i alla fall glad varje gång jag tvättar händerna i badrummet. :-)


Dagens citat:

"Låt inte en galen värld tala om för dig att framgång är någonting annat än ett framgångsrikt nu. Och vad är det? Det finns en känsla av kvalitet i det du gör, även i den allra enklaste handling."
(Eckhart Tolle)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie