Omöjligt att få tag på svensk support

Förvisso kan jag göra mig förstådd på engelska och jag förstår engelska rätt bra (kanske till och med bättre än vad jag kan göra mig själv förstådd). Fast jag föredrar ändå att i första hand kommunicera på svenska och framförallt om det gäller något som jag behöver hjälp med.
 
I höstas uppstod lite krångel på jobbet i samband med att vi skulle förnya vårt virusskydd (företagskortet hade blivit stulet under chefens semester, så vi var tvungna att spärra det och visste inte hur lång tid det skulle ta att få ett nytt). Jag behövde därför komma i kontakt med F-secures support och började av den anledningen att leta efter kontaktuppgifter på deras hemsida.
 
Det kändes som om jag letade i evigheter, men trots det kunde jag inte hitta några kontaktuppgifter till en svensk support. Såvitt jag kunde se kunde man enbart maila till deras internationella support - vilket jag också gjorde, men eftersom detta var ett brådskande ärende behövde jag omgående komma i kontakt med någon.
 
 
 
 
I ren desperation ringde jag till Klarna (eftersom det av någon anledning inte gick att välja faktura som alternativ när det gällde företag) och där fick jag telefonnummer till F-secures support i Stockholm! Tack och lov!
 
Även om den yngre generationen oftast inte har några problem med att uttrycka sig på engelska, finns det fortfarande de som känner sig mer bekväma med att prata med någon som talar svenska. För att inte tala om den äldre generationen som kanske inte klarar av engelska särskilt väl! Förstår inte F-secure att de - genom sin otillgänglighet - riskerar att skrämma bort kunder? Är det vad de vill? Jag kommer i alla fall inte välja F-secure för privat bruk, det är en sak som är säker.
 
Skärpning F-secure!


Dagens citat:

"Det till synes omöjliga är möjligt."
(Hans Rosling)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie